A fogorvosi szolgáltatások területén a fogászati rendelőknek és a fogorvosoknak is lépést kell tartaniuk a legújabb trendekkel, hogy pácienseik számára a legjobb szolgáltatásokat tudják nyújtani.
Változik a szakma és ma egy elismert fogorvosnak már nem elegendő, ha sikeres fogorvosi vizsgát tett. Több területen is szakértőnek kell lennie ahhoz, hogy a fogorvosok közül is a legjobbak közé tartozhasson. Ezért régi és új páciensei igényeivel is tisztában kell lennie, hogy a lehetőségekhez mérten a legjobb megoldásokat és kezeléseket tudja nyújtani.
A fogorvosok a jövőben remélhetőleg még nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a beteggel való kapcsolat minőségére, hiszen napjainkban egyre inkább felértékelődik a bizalom fogalma. Fogorvosi rendelőt már nem feltétlenül aszerint választunk, hogy közel van-e lakhelyünkhöz, sokkal inkább számít az, hogy milyen fogorvosok dolgoznak ott és ők hogyan bánnak velünk, hogyan szólnak hozzánk.
Egyre több idősebb beteg szorul fogászati kezelésre, és így a fogorvosoknak jobban fel kell készülniük a speciális kezelésekre is, esetenként kreatív kezelési tervet kell összeállítaniuk.
A fogorvosok feladata továbbá, hogy beszéljenek a pácienseikkel a megelőzés fontosságáról és arról, hogy otthon, a mindennapok során mi mindent tehetnek azért, hogy fenntartsák fogaik és szájüregük épségét és ritkábban szoruljanak fogorvosi ellátásra. Ezek alapján pedig megállapíthatjuk, hogy továbbra is a minőség és az érték lesz az iránymutató a fogorvosi szolgáltatások területén.