A fogkő nem játék, figyeljünk oda rá

A fogkő még azok fogain is megjelenik idővel, akik alaposan és körültekintően, minden fogápolási előírást betartanak nap, mint nap. Napi kétszer ajánlott fogat mosni, alaposan és legalább 2 percen át. Ezután érdemes fogselyemmel is kitisztítani a fogaink közötti réseket. A szájvízzel való öblögetés is fontos részét képezi a szájhigiéniának és segíthet abban, hogy ne alakuljon ki fogkő.

De még emellett az alapos odafigyelés mellett is számolnunk kell a szánkban maradó  baktériumokkal. Az úgynevezett plakk hozzátapad a fogunk fogínyhez közeli részeihez. Ez a plakk baktériumokból, a fogakon lerakódott ételmaradékból és fehérjékből áll. Mivel a plakk baktériumokat is tartalmaz, ezek károsíthatják a fogzománcot és a fogínyt. Ha a plakk a fogunkon marad, fogkő alakul ki belőle.

A fogkő és a plakk először ínygyulladáshoz, idővel pedig fogszuvasodáshoz,lyukak kialakulásához vezethet. A fogkő eltávolítása gyors, szinte fájdalommentes fogászati eljárás, amit fogorvosi rendelőkben, speciális eszközökkel végeznek. A kezelés során megtisztítják fogaink felületét a lerakódásoktól, ezáltal megakadályozható az el nem távolított fogkő esetén gyakran előforduló fogszuvasodás és az ínybetegségek kialakulása. A fogkő az íny alatt és felett, azaz a fogak koronáján és gyökerén is kialakulhat. Eltávolítás nélkül íny- és fogágybetegségeket, ínyvisszahúzódást is okozhat, később pedig a fogak elvesztéséhez is vezethet.